Skip to content

Services

Send til os

Sådan sender du din harddisk, mobil eller andet lagringsmedie til os til datagendannelse

Pak korrekt og vælg den bedste transportmulighed

TRIN 1 Formular til service

Start med at udfylde serviceformularen, som du kan finde her. Du vælger mellem en virksomhed og en privatperson, elektronisk eller i PDF-form. Hvis du vælger en elektronisk formular, behøver du ikke at udskrive noget på papir.

Hvis du bruger PDF-formularer, skal du placere den øverst i kassen, så vi kan matche dig og det indsendte lagringsmedie. Hvis du bruger en elektronisk formular, behøver du ikke at sende nogen papirer.

TRIN 2 Pak sikkert

Selvom du sender os en harddisk, mobiltelefon eller andet lagringsmedie, der ikke virker, er det stadig vigtigt, at du pakker på en måde, der beskytter mod stød – især hvis det er en mekanisk harddisk. Ellers kan skaden forværres under transport, og i værste fald er det muligvis ikke muligt at gendanne data.

Pak forsigtigt – læg masser af stødabsorberende materiale i en robust kasse. Du kan f.eks. bruge bobleplast, skumgummi, flamingostykker eller krøllet avis til at fylde det i.

Brug aldrig en almindelig konvolut eller bobleplastkonvolut. Det beskytter ikke nok. Nogle komponenter inde i en mekanisk harddisk er modtagelige for stød og går let i stykker. Pappet skal være mindst ca. 10 centimeter tykt.

TRIN 3 Send til os

Du kan som transportmulighed anvende de gængse transportudbydere. Vælg det der fungerer bedst for dig – blot sikrer dig at der er levering til vores adresse.

Det fungerer perfekt med andre transportører, der også kører “dør til dør”, såsom Bring, DHL eller TNT.

Ting du skal undgå

Send ikke din pakke som en almindelig postpakke eller anbefalet brev, da forsendelsen så vil blive forsinket et par dage, før den når os – blandt andet fordi vi skal have besked og derefter selv afhente pakken på forskellige “servicepunkter”.

Den værste mulighed, som du absolut bør undgå, er at sende os en nedbrudt harddisk eller andre medier som et “almindeligt brev” i en ubeskyttet konvolut. Du har ingen som helst garanti for, at “brevet” overhovedet når frem til os, og “brevet” håndteres ikke altid særlig omhyggeligt. Der er stor risiko for tyveri eller skade.

Spørg os

Er du i tvivl om noget, er du velkommen til at ringe til os på 77 171 171 og få råd og tips. 

Laboratoriet og kontoret har følgende åbningstider: Mandag – fredag 08:00 – 17:00.

Ahlberg data Danmark
Helenelyst 181
8002 Brabrand
Telefon: 77 171 171
E-mail: info@ahlbergdata.dk
Ahlberg data Sverige
Cylindervägen 12
131 52 Nacka Strand
Telefon: +46 (0)8 718 07 20
E-post: info@ahlbergdata.se
Ahlberg data Norge
Ringeriksveien 179
1339 Vøyenenga, Norge
Telefon: +47-233 68 555
E-mail: info@ahlbergdata.no
Ahlberg data Finland
c/o iTapsa Services Oy
Kiviaidankatu 2
00210 Helsinki, Finland
Telefon: +358-9-68 98 84 45
E-mail: info@ahlbergdata.fi